خلاقیت چیست؟

حتما تا به حال دراین‌باره زیاد فکر کردید که خلاقیت چیه و چطور میشه آدم خلاقی بود.

بعضی‌ها فکر می‌کنند خلاقیت یعنی خلق چیزی از هیچی ، اما این‌طور نیست؛ در حقیقت خلاقیت نوعی توانایی در تولید ایده‌های نو از طریق ترکیب، تغییر و دوباره به‌کارگیری آنها در یک ترکیب و طرح جدید است. گاهی ممکن است در اثر این ترکیب و تغییر، ایده‌ای بسیار خلاقانه، برجسته و عالی ظهور کند و گاهی هم یک ایده ساده، خوب و عملی.

خلاق بودن به سن و سال ربطی ندارد. همه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان از این توانایی و قابلیت برخوردارند و با توجه به نیروهای درونی خود- که عبارت است از مجموعه باورها، احساس‌ها، تربیت‌ها، باورهای متافیزیکی و پرورش آنها- می‌توانند خلاقیت را در خود تقویت کنند.

 مطمئنم شما هم آرزو کرده‌اید که جزو آدم‌های خلاق باشید، نه؟ پس...

از همین امروز سعی کنیم یک جور دیگر ببینیم،یک جور بهتر...

در كلاس‌های عادی، بچه‌ها بسیار زود یاد می‌گیرند كه پاداش آفرینش، تنبیه است، در حالی كه تكرار پاسخی كه از بر كرده‌اند، پاداش در بر دارد و به جای اینكه مسأله را درك كنند، بیشتر روی چیزهایی كه آموزگار از آنها می‌خواهد، تمركز پیدا می‌كنند.((آبراهام مازلو))

♥ به خلاقیت بپیوندید ♥

پاییز 91

سلام ! سلام ! سلام !

شروع پاییز قشنگ و سال تحصیلی جدید رو به همتون تبریک می گم

امیدوارم تمام سال رو پر از انرژی و با موفقیت سپری کنید

شاد باشین

روزتون مبارک دوستای گلم

____♥

لطیفه

1. سخت‌ترين كار:

به غضنفر ميگن: توي عمرت، سخت‌ترين كاري كه كردي چي بوده؟ميگه: پر كردن نمكدون!

ميگن: چرا؟

جواب ميده: آخه سوراخ‌هاش خيلي ريزه

2. پازل

یارو با خوشحالي به دوستش ميگه بالاخره اين پازل رو بعد از 3 سال حل كردم . دوستش ميگه: 3 سال زياد نيست؟ ميگه: نه بابا رو جعبه اش نوشته 3 تا 5 سال!



صرفه جویی در آب با ایده ای جدید


این سینک جدید جهت شستن دستها است . ولی کاربران را به صرفه جویی تشویق میکند. هنگام شستن دستها آب تنگ ماهی به مرور کم میشود (ولی هیچ گاه کاملا تخلیه نمیشود) و به محض اینکه شیر را ببندید دوباره شروع به پر شدن میکند. برای حفاظت از این ماهی و همین طور تامین آب تمیز ، سیستم آب ماهی از آب دستشویی جداست.

کاردستی خلاق


 کاردستی ساده و خلاقانه با کاغذ شیرینی

وسایل لازم: کاغذ شیرینی(کیک یزدی)

دکمه

کاغذ رنگی

کیف های متفاوت

 

 

کارگاه کاردستی طراحی آزاد کیف با فوم و چسب

دانش آموزان پایه چهارم

فروردین ماه 91

زیر نظر مربی خلاقیت:

پورشافعی


خطاي ديد و تصاوير عجيب 2


آيا در  این تصوير دايره اي مي بينيد؟ با نگاه اول شما هيچ دايره اي نخواهيد ديد اما بايد بدونيد که 16 دايره در اين تصوير وجود داره. با دقت بيشتر به فاصله بين هر دو مکعب ها نگاه کنيد… در بين هر دو مکعب يک دايره وجود داره که مجموعا میشه 16 دایره!

جشن هفت سین 2

  

نفس بکشــیـــــــــــــــــــــــن ....نفس عمیـــــــــــــــــــــق...بوی بهارو نفس بکشین..شما برای اینکه بوی بهار بیاد توی زندگیتون چیکار کردید ؟ بهتره همین الان  دست به کار بشین ... تا فرداتون با امروز فرق داشته باشه ...

راستی عیدتون هم مبارک ... صد سال به از این سال ها ....  سلام ...

جشن هفت سین


سلام گلای نازم! چیزی به جشن هفت سین نمونده ها...منتظر کارای قشنگتون هستم

شما یادتون نمیاد!



بچه ها شما یادتون نمیاد اون موقع ها سکه رو میذاشتیم زیر کاغذ بعد با مداد کاغذ رو خط خطی می کردیم تصویر سکه مبفتاد رو کاغذ. هرچی با خودکار امتحان می کردیم نمی شد ....
شما با چه چیزای دیگه ای میتونین رو کاغذ طرح بندازین؟! کار جالبیه.حتما امتحان کنین

جراح و تعمیرکار

روزی جراحی برای تعمیر اتومبیلش آن را به تعمیرگاهی برد!تعمیرکار بعد از تعمیر به جراح گفت: من تمام اجزا ماشین را به خوبی می شناسم و موتور و قلب آن را کامل باز می کنم و تعمیر میکنم! در حقیقت من آن را زنده می کنم! حال چطور درآمد سالانه ی من یک صدم شما هم نیست؟!جراح نگاهی به تعمیرکار انداخت و گفت : اگر می خواهی درآمدت ۱۰۰برابر من شود اینبار سعی کن زمانی که موتور در حال کار است آن را تعمیر کنی! 
♥ به خلاقیت بپیوندید ♥

همکاران بخوانند

دیروز رضا از مادر که داشت حیاط را جارو می‌زد پرسید: «مامان! زندگی یعنی چه؟» و مادر که سال‌ها بود بی‌خیال از معنای زندگی؛ زندگی می‌کرد و زندگی چهار نفر دیگر را می‌چرخاند گفت: «یعنی صبح و شب». پسر بچه توپ پلاستیکی‌اش را بالا انداخت و دوباره پرسید: «بعد از صبح و شب چی؟» مادر که حواسش بیشتر به گرد و خاک‌های حیاط بود تا سوال پسربچه بدون اینکه سرش را بالا بگیرد جواب داد: «یعنی صبح بلند می‌شوی صبحانه می‌خوری، اتاقت را جمع می‌کنی، کار می‌کنی، تا ظهر، بعد ناهار می‌خوری، بعد شام» پسربچه که نزدیک‌تر به مادر شده بود دستش را جلوی صورت او گرفت و گفت:‌ «یعنی ما هم مانند این‌هاییم؟» مادر سرش را بالا گرفت کف دست پسر بچه‌ای مورچه‌ای فکر فرار بود...

 شاید شما هم اگر کمی به حرف‌ها و رفتار کودکانتان فکر کنید می‌بینید که دنیای آنها هم مانند رضا پر است از سوال‌های عجیب و غریب و باورنکردنی که شنیدنش از زبان پسربچه یا دختری 5 تا 6 ساله می‌تواند شما را سر جای خودتان میخکوب کند. سوال‌هایی که جواب دادن به آنها برای شما نه تنها سخت که گاه غیرممکن است، سوال‌هایی که شما هم روزگاری بسیاری از آنها را در ذهن داشتید. اما امروز چه؟ به دنیای بی‌سوال خود عادت کرد‌ه‌اید و این به دلیل یافتن جواب‌ها نیست بلکه تنها دلیلش گم شدن سوال‌ها و کم‌رنگ شدن شگفتی‌های دنیا در مقابل چشم شما است. در حالی که زنده بودن به سوال کردن و دنبال جواب گشتن است و بخش اصلی از این زندگی در مدرسه رقم می‌خورد. مدرسه‌ای که می‌تواند به سوال‌های شما جواب دهد یا سوال‌های شما را بی‌جواب بگذارد و بگذرد و یا حتی آنها را سرکوب کند و شما را تبدیل به آدمی کند خلاق یا فردی با ذهنی مرده که با جواب‌های تکراری دیگران قانع می‌شود. در دنیای امروز به‌خصوص در جوامع پیشرفته مهم‌ترین نوع آموزش، آموزشی است که خلاقیت را رشد می‌دهد نه آموزشی که همه چیز را به دانش‌آموز دیکته کند. چرا که از بین بردن خلاقیت و بستن راه رشد آن، یعنی ساکن شدن و متوقف‌ ماندن رشد و پیشرفت یک جامعه چرا که ذهن‌های پویای آن به جای آنکه فعالیت کنند ساکن شده‌اند و به جای پیشرفت مدام درجا می‌زنند و یا پس می‌روند. در حالی که پی بردن به اهمیت خلاقیت و رشد آن می‌تواند به چرخ توسعه یک کشور، یک فرهنگ و یک جامعه آنچنان سرعتی بخشد که با هیچ چیز دیگری قابل قیاس نیست...


برگرفته از سایت فکر نو

معما

با جابجایی یکی از دگمه های زیر دو خط بسازید که هر کدام چهار دگمه داشته باشد.

Image

جواب معما رو هفته آینده واستون میذارم .منتظر جواباتون هستم.

عروسک های به شکل ویروس

آیا تا به حال تصور کردید که ویروس­‌هایی مثل ویروس ایدز، سفلیس یا سایر میکروب­‌ها می­‌توانند جالب و با مزه باشند؟! یک طراح خلاق عروسک، کلکسیونی از عروسک­‌هایی شبیه به این ویروس­‌ها ساخته است. عروسک‌ها اندازه‌ای معادل 1،000،000 برابر اندازه‌ی واقعی خود هستند.

Imageعفونت

Imageویروس ایدزImageاولسرImageکرم کتاب  Imageعامل بیماری هاریImageعامل بیماری اسهال خونیImageویروس سفلیسImageعامل بیماری سوزاکImageتاول وجوشImageباکتری بوی بد دهانImageقانقاریاImageشپشImageباکتری های بیماری زاImageویروس سرماخوردگیImageتورم لوزه ها

دوست دارید کدومشونو داشته باشید؟!! البته منظورم عروسکشونه!

یه کم بخندیم!

رفتم درمانگاه ، منشيه ميگه : مريض شماييد؟ ميگم :پ ن پ من ميكروبم اومدم خودمو معرفي كنم !!!

می دونین چینی ها اسم بچه هاشون رو چه جوری انتخاب می کنن ؟؟

از بلندی یه ظرف میندازن پایین و صدای همون رو میذارن روی بچشون !!!

 مثل : دنگ دینگ دونگ ، دونگ دینگ دانگ ...

میلاد مبارک پیامبر مهربانی ها و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی رو به همه شما گلای نازم شادباش میگم


آشپز کوچولو 2